Uthyrning av DBA, Gotlandsgatan 46

Grupp 1

Enskilda FSDB medlemmar (som varit medlemmar i minst 1 år innan hyrestillfället)

Grupp 2

Närstående föreningar/organisationer tex FSDB, SDF, HRF och SRF.

Grupp 3

Övriga, tex andra organisationer/föreningar, enskilda som ej är FSDB-medlemmar samt företag.

Priser:

Grupp 1- 200 kr/timme eller 700 kr för en heldag inkl. kväll
Grupp 2 – 350 kr/timme eller 2500 kr för en heldag inkl. kväll
Grupp 3 – 500 kr/timme eller 3500 kr för en heldag inkl. kväll

I stora salen kan man ha konferens, kurser, möten eller fest.
Max 30 personer får vistas i lokalen samtidigt.

Möblering

Biosittning 30 personer
Cafésittning för totalt ca 30 personer
Trådlöst wifi
Fast hörslinga med högtalare. Man kan även koppla in mobil för musikuppspelning.
Datorprojektor med filmduk

Kök med fullständig utrustning (dock ej spis, däremot finns en portabel spis med 1 platta) samt diskmaskin för storkök.
Matlagning är ej tillåten, dock kan man värma upp mat i ugn eller micro.

Tider för uthyrning:

Vardagar 08.00-22.00
Helger 09.00- 23.00

Observera att det i huset finns hyreslägenheter vilket gör att man har ett stort ansvar att inte störa med hög musik samt störningar av annat slag. Det är ej tillåtet att stå och röka i porten eller på gatan utanför. Rökare hänvisas till parken mittemot. Marschaller utanför är ej tillåtna pga det är synskadade /blinda som bor i huset.

Hyresvillkor:

Deposition 1000 kr
Avgifter som kan tillkomma:

Nivå 1 – 500 kr
Dåligt städat, ej ställt tillbaka möbleringen på rätt plats, ej lagt tillbaka kökssaker, ej plockat ur och städat diskmaskinen mm

Nivå 2- 1000 kr
Ej städat lokaler och toaletterna alls, golv och/eller möbler skadade, ej lagt tillbaka kökssaker, ej plockat ur och städat diskmaskinen mm

Ansvar

Hyresgästen ska följa de ordningsregler och andra föreskrifter som gäller för lokalerna.
Hyresgästen ansvarar för att ersätta inventarier som går sönder i lokalerna under uthyrningstiden.
Hyresgästen ansvarar för att lämna lokalen i samma skick som vid hyrestillfällets början.

Avbokningsregler

Vid avbokning 1-7 dagar innan bokad tid debiteras 25% av kostnaden.
Vid avbokning mindre än 24 timmar innan bokad tid debiteras 50% av kostnaden.

Brandskydd

Hyresgästen ansvarar för:

• att inte ta in fler personer än vad lokalerna är godkända för
  • att utrymningsvägar inte blockeras
  • att hålla sig informerad om var utrymningsvägar finns
  • att hålla sig informerad om var släckningsutrustning finns och hur dessa används
  • att utrymma lokalerna i händelse av brandlarm